Slăbește natural fără dietă

Sigur, puteți slăbi rapid. Există o mulțime de diete la modă care funcționează pentru a pierde rapid cateva kilograme, dar care va  fac să vă simțiți flămânzi și lipsiți de vlaga. Dar la ce bun să slăbești, doar pentru a lua in greutate iar? Pentru a va menține kilogramele în permanență, este mai bine să slăbești încet. Și mulți experți spun că poți face asta fără să ții o „dietă”. În schimb, cheia este să faci modificări simple stilului tău de viață.

Un kilogram de grăsime inseamna 3.500 de calorii. Prin arderea a 500 de calorii pe zi prin modificări dietetice și de exerciții fizice, puteți pierde aproximativ un kilogram pe săptămână. Dacă trebuie doar să vă mențineți greutatea actuală, arderea a 100 de calorii pe zi este suficientă pentru a evita 1-2 kilograme în plus pe care majoritatea adulților le câștigă în fiecare an.

Adoptați una sau mai multe dintre aceste strategii simple, nedureroase, pentru a ajuta la pierderea în greutate fără a urma o „dietă”:

Mâncați micul dejun în fiecare zi. Un obicei obișnuit pentru mulți oameni care au slăbit și l-au ținut este micul dejun zilnic. „Mulți oameni cred că sărind peste micul dejun este o modalitate excelentă de a reduce caloriile, dar de obicei ajung să mănânce mai mult pe tot parcursul zilei” spun specialistii in domeniu. Încercați un castron de cereale integrale acoperit cu fructe și lactate cu conținut scăzut de grăsimi pentru un început rapid și hrănitor de zi.

Închideți bucătăria noaptea. Stabiliți un moment în care veți înceta să mâncați, astfel încât să nu vă lăsați prada ispitelor culinare seara târziu sau gustărilor rapide în timp ce vă uitați la televizor. „Beti o ceașcă de ceai, mancati o bomboana tare sau savurați un bol mic de înghețată ușoară sau iaurt înghețat dacă doriți ceva dulce după cină, dar apoi spălați-vă pe dinți, astfel încât veți fi mai puțin ispititi să mâncați sau să mai beți ceva”. Alegeți calorii lichide cu înțelepciune. Băuturile îndulcite au o multime de  calorii, si nu reduc foamea așa cum o fac alimentele solide. Satisfaceti-va setea cu apa, apa cu citrice, lapte degresat sau cu continut redus de grasimi sau portii mici de suc de fructe 100%. Încercați un pahar de suc de legume hrănitor și cu conținut scăzut de calorii pentru a vă ține saturat, dacă vă este foame între mese. Aveți grijă la caloriile alcoolice, care se adună foarte rapid. Dacă aveți tendința de a bea un pahar sau două de vin sau un cocktail în majoritatea zilelor, limitarea alcoolului la sfârșit de săptămână poate fi un economisitor imens de calorii.

Mănâncă mai multe produse. Mâncând o mulțime de fructe și legume cu conținut scăzut de calorii, va inhiba ofta de alte alimente care sunt mai bogate în grăsimi și calorii. Mutați carnea de pe centrul farfuriei și mancati mai intai legumele. Sau încercați să începeți prânzul sau cina cu o salată de legume sau un bol de supă pe bază de bulion, sugerează specialistii. Ghidurile dietetice din 2005 ale guvernului American sugerează că adulții primesc zilnic 7-13 feluri de produse. Specialistii spun că acest lucru nu este chiar atât de dificil: „Umpleti-vă bucătăria cu multe fructe și legume și la fiecare masă sau gustare, includeți câteva porții de fructe sanatoase”.

“Dieta dvs. va fi îmbogățită cu vitamine, minerale, fitonutrienți, fibre și, dacă vă umpleți de produse super-nutritive, nu veți mai ajunge la borcanul cu dulciuri.”

Fiti pro Cereale. Mancand cerealele integrale din boabe rafinate, in loc de pâinea albă, prăjiturile și covrigii, adăugați fibre atât de necesare și vă veți satura mai repede, astfel încât să aveți mai multe șanse să mâncați o porție rezonabilă. Alegeți pâine și paste din grâu integral, orez brun, fulgi de tărâțe, popcorn și biscuiți de secară integrală.

Controlează-ți portiile. O altă strategie simplă pentru a ajuta la reducerea caloriilor este de a vă controla meniul – totul, de la aprovizionarea bucătăriei dvs. cu o mulțime de opțiuni sănătoase până la alegerea portiilor potrivite. Asta înseamnă să eviți tentația, stând departe de” junk-food “ sau mancarea rapida cum spun altii. Și când vine vorba de petreceri, „mâncați înainte o gustare sănătoasă pentru a nu vă înfometa și fiți selectivi când vă umpleți farfuria”, sugerează specialistii. Înainte de a vă reumple farfuria cu mai multe alimente, așteptați cel puțin 15 minute și luați un pahar mare de apă.

Tăiați porțiile. Dacă nu ați face altceva decât să vă reduceți porțiile cu 10% -20%, ați pierde în greutate. Majoritatea porțiilor servite atât în ​​restaurante, cât și acasă sunt mai mari decât aveți nevoie. Obțineți un control instant al porțiunilor folosind boluri mici, farfurii și cupe. Nu vă veți simți nesatui, deoarece mâncarea va arăta din abundență pe farfurie.

Mergeti mai mult pe jos, faceti miscare cate putin in fiecare zi și adăugați treptat mai mulți pași până ajungeți la 10.000 pe zi. Pe tot parcursul zilei, faceți tot ce puteți pentru a fi mai activ – ritm în timp ce vorbiți la telefon, scoateți câinele la o plimbare suplimentară și mergeți timpul reclamelor de televiziune

Ia proteine ​​la fiecare masă și gustare. Adăugarea unei surse de proteine ​​slabe sau cu conținut scăzut de grăsimi la fiecare masă și gustare vă va ajuta să vă simțiți plin mai mult, astfel încât să aveți mai puține șanse de a mânca în exces. Încercați iaurt cu conținut scăzut de grăsimi, porție mică de nuci, unt de arahide, ouă, fasole sau carne slabă. Experții recomandă, de asemenea, să consumați mese și gustări mici, frecvente (la fiecare 3-4 ore), pentru a vă menține nivelul de zahăr din sânge constant și pentru a evita suprasaturatia.

slabeste cu salata

Treceți la alternative mai ușoare. Ori de câte ori puteți, utilizați versiunile cu conținut scăzut de grăsimi ale sosurilor de salată, maioneză, produse lactate și alte produse. „Puteți tăia caloriile fără efort dacă utilizați produse cu conținut scăzut de grăsimi și mai ușoare și dacă produsul este amestecat cu alte ingrediente, nimeni nu va observa vreodată”.

Înlocuiri mai inteligente: folosiți salata sau hummus; mâncați cartofi dulci prăjiți în loc de cartofi albi prajiti; folosiți lapte degresat în loc de frisca în cafea; puneti brânza pe sandvișuri; și folosiți putin otet in salată în loc de sosul cremos.

Vitaminele naturale

O sa va prezint cateva “retete” clasice si la indemana tuturor de a vitaminiza natural, fara a apela la suplimente sub forma de comprimate (pastile) sau imbuteliate impreuna cu substante nu foarte natural.
Sistemul nostru imunitar este compus din celule natural killer care sunt limfocitele B si T.
Sistemul imunitar pentru a functiona bine are nevoie de alimente care contin vitamine, minerale, acizii grasi și aminoacizi.
Dintre acestea cele mai importante sunt VITAMINELE A, B, C, D, E, și OMEGA 3, vitaminele de care stim cu totii dar cati dintre noi stim in ce alimente, fructe, legume le gasim?

Vitamina A:

Cati stiti la ce foloseste Vitamina A?
Scade riscul de cancer de piele si are proprietati antioxidante, sustine sistemul imunitar si functionarea organismului in lunile calduroase, regenereaza pielea.

Este o vitamină pe care o putem obtine din 2 surse (de origine animal si de origine vegetală).
Vitamina A o putem obtine din produsele de origine animala din: ficat, oua si lactate.
Vitamina A o putem obtine din produsele de origine vegetala din: morcovi, dovleac, roșii, ardei gras galben usturoi, păpădie, spanac, portocale, pepenele, piersici, caise, mango, papaya, cirese, kiwi, capsune.
Mai puțin cunoscută ca si sursă de Vitamina A sunt lăptișorul de matcă și polenul.

Vitamina B ( complexul de vitamine B)

Este o combinatie de 8 vitamine B1,B2, B3, B5, B6, B7, B9 si B12.
Aceste vitamine ajuta corpul sa transforme alimentele in energie si ajuta la formarea globulelor rosii sau denumirea medicala eritrocite.
Eritrocitele transporta oxigenul catre structurile si celulele corpului, ceea ce ne genereaza energia. Lipsa vitaminelor B in organism, sunt cauzate cel mai des de sarcina, alimentatie deficitara, unele afectiuni medicale si alcoolism.

Vitamina B1

Deficiența de vitamina B1 poate duce la tulburari cardiace si nervoase, scaderea in greutate, umflarea tesuturilor, amortirea membrelor, confuzie, insuficienta cardiaca si chiar soc cardiovascular.
Iata alimentele din care putem obtine natural Vitamina B 1: Mazăre, Sparanghel, Varză de Bruxelles, Semințe de susan, Semințe de floarea-soarelui, Fistic, Hering, Spanac, Seminte de in, Ciuperci crimini

Vitamina B2

Deficienta de vitamina B2 afecteaza procesul respiratiei celulare si se manifesta prin inflamarea cavitatii bucale, ulceratii usoare la suprafata pielii si sensibilitate la lumina.
Alimentele din care putem obtine natural Vitamina B2: Lactate: lapte, brânză, iaurt, Ouă (albuș), Carne, Organe: ficat, rinichi, Pește: somon, Cereale integrale, Ciuperci, Legume verzi, Drojdie de bere, Migdale

Vitamina B3

Deficienta de vitamina B3 duce la slabiciune in organism, insomnie, diaree, dermatita si in unele cazuri instalarea pelagrei („piele aspra” sau dermatita).
Alimentele din care putem obtine natural Vitamina B3:
ficat de vita, oua, lapte, curmale, drojdie de bere, oleaginoase, carne de porc, broccoli, morcovi, branezeturi, cartofi rosii, germeni de grau, produse din grau integral, somon la cuptor, piept de pui prajit, creveti fierti, cod prajit sau la cuptor, ciuperci, vinete coapte, spanac fiert, muschi de vita prajit, zmeura, conopida fiarta, fasole verde fiarta, pepene galben, seminte de mustar,

Vitamina B5

Deficienta de vitamina B5 duce la simptome precum acneea, oboseala, iritabilitatea sau insomnia.
Alimentele din care putem obtine natural Vitamina B5
grau, orez, ovaz, varza, kale, conopida, broccoli, cartofi albi si dulci, porumb, morcovi, rosii, ciuperci shiitake, linte, soia, mazare galbena, alune de pamant, seminte de floarea-soarelui, avocado, clementine, laptisor de matca, oua, lactate, carne si organe, peste.

Vitamina B6

Deficienta de vitamina B6 duce la anemie, dermatita seboreica si umflarea limbii.
Alimentele din care putem obtine natural Vitamina B6:
Naut, banana, Tofu, avocado, orezul brun, alunele de padure, cartofii dulci, boabele de soia, spanacul, cerealele integrale.

Vitamina B7

Deficienta de vitamina B7 nu a fost diagnosticata pana in present la persoanele adulte, dar s-a observat ca poate afecta procesul de crestere al bebelusilor.
Alimentele din care putem obtine natural Vitamina B7:

Ficat, rinichi, galbenus de ou, ovaz, drojde de bere, cereale fortifiate, porumb, lapte, soia, tarate de grau, laptisorul de matca, avocado, broccoli, conopida, branza, peste, fasole, mazare, carne de pui, ciuperci, nucil, cartofi, carne de porc, somon, sardine, banane, zmeura si spanac.

Vitamina B9

Deficienta de vitamina B9 duce la oboseala, ulceratii ale mucoasei bucale, umflarea limbii oboseala, ameteli, iritabilitate, dureri de cap, diaree, scadere in greutate, lipsa sintetizarii hemoglobinei.
Alimentele din care putem obtine natural Vitamina B9:
ficat de vită, soia verde, linte, fasole, sparanghel, spanac, anghinare

Vitamina B12

Deficienta de vitamina B12 duce la anemie oboseala, iritabilitate, dureri de cap, pierderea apetitului, senzatii de lesin si prin simptome specifice psihozei.
Alimentele din care putem obtine natural Vitamina B12:

carne de porc, de pui, de vită – în special în ficat și rinichi, hering, macrou, ton, somon, crabi, scoici sau stridii, ouă, lactate, drojdie de bere, soia, alge, hamei.

Vitamina C

sursa de vitamina c

Este cea mai importanta pentru sustinerea sistemului imunitar, ajuta organismul sa-si regleze temperatura, este un puternic antioxidant, creste producerea de collagen adica organismal se vindeca singur mai repede reparând celulele, vasele de sânge, organele şi ţesuturile afectate în urma îmbolnăvirilor sau a rănirilor, protejeaza pielea de actiunea razelor ultra-violete, previne rinita alergica pentru ca are mari proprietati antihistaminice.

Vitamina C se obtine dintr-o gama larga de fructe si legume: broccoli, ardei gras, coacaze si rosii, ananasul, kiwi, citrice, capsuni, cirese, afine, coacaze, ardei, varza de bruxelles, broccoli, varza, salată, sfecla, cartofi, rosii.

Vitamina D

Stiati ca radiațiile ultraviolete sunt unicele care produc vitamina D?
Da, unica sursa de stocare a aceste vitamin in corp este expunerea la soare, nu in exces, ci sa ne luam doza zilnica de lumina, sa iesim din casa intr-o plimbare.

Vitamina E

Vitamina E in organism ajuta femeile in procesul fertilitatii, combate imbatranirea prematura a celulelor, este un bun antioxidant si cu vizibile efecte anti-aging, vindeca mai repede ranile deschise si arsurile, reducere riscul de aparitie a cataractei, previne cancerul pulmonar si cancerul gastro-intestinal, previne boala Parkinson, amelioreaza simptomele epilepsiei, metabolizeaza acizii grasi si zaharurile din organism, protejeaza ficatul.
Vitamina E se poate obtine natural din: nuci, arahide, alune, migdale, avocado, kiwi, papaya, struguri, caise, ardei gras, broccoli, cartofi dulci, asparangus, sfecla de zahar, spanac, varza, salata, margarina, unt de arahide, ulei de cocos si de foarea-soarelui, ficat, germeni de grau, cereal integrale, galbenus de ou, muguri de pin, seminte de mustar.

Omega 3

Vitamina Omega 3 ajuta organismul prin buna functionare a sistemului cardiovascular, creste colesterolul bun, reduce nivelul de trigliceride, previne aparitia aterosclerozei, ajuta in dezvoltarea creierului bebelusilor, ajuta la tratarea depresiei, a schizofreniei, restabileste echilibrul emotional, inlatura stresul si oboseala, creste performantele intelectuale, previe aparitia bolilor inflamatorii intestinale, amelioreaza simptomele diabetului zaharat, ale artritei reumatoide si ale osteoporozei, ale lupusului si psoriazisului, ajuta la pierderea kilogramelor in plus, risc scazut de a dezvolta cancer de colon, de san sau de prostata.
Sursele de omega 3 sunt peștii grași, somonul, sardinele și păstrăvul, alge, nuci, semințe de chia, semințe de in și semințe de cânepă.

Fierul

Fierul ne ajuta organismul prin incarcarea celulelor si tesuturilor cu oxigen.
Lipsa fierului duce la : oboseala, slabiciune, piele de culoare palida, lipsa de concentrare, lipsa apetit, ameteala, stare de nervozitate, durere de cap, unghii si par fragil, scaderea rezistentei la effort, buze crapate, extremitati reci, dureri in zona pieptului, ritm cardiac crescut.
Fierul il gasim in urmatoarele alimente:
painea integrala, orzul, ovazul, tarate de grau, orez brun, germenii de grau, galbenusul de ou, vita, miel, porc, pui, curcan, rata, stridii in conserva, crab, somon, ton, creveti, sardine la conserva, spanac, mazare, salata verde, broccoli, urzici, sparanghel, dovleac, fasole rosie, linte, naut, sfecla rosie, sos de rosii, caise uscate, prune, stafide, migdale, nuci, alune, seminte de dovleac si floarea soarelui, seminte de quinoa, lapte de soia, tofu.

Calciul

Este baza dintilor si a oaselor sanatoase si ajuta la dezvoltarea muschilor si a tesuturilor nervoase, a reglarii tensiunii arteriale, secretiei hormonale si a transmiterii impulsurilor nervoase.
Calciul din previne aparitia osteoporozei, obezitatii si a unor tipuri de cancer.
Cele mai mari concentratii de calciu se gasesc in lapte, iaurt, kefir, sana, busuioc, salvie, menta, cimbrisor, patrunjel, scortisoara, migdale, fasole, broccoli, seminte de susan, smochine, somon si sardine.

Magneziul

Magneziul mentine sanatatea muschilor si a nervilor, ajutand la reglarea ritmul cardiac, sabilizeaza nivelul zaharului din sange si intareste sistemul imunitar.
Alimentele bogate in magneziu sunt : Apa minerala, banana, ciocolata neagra, cacao, sardinele în ulei de măsline, macroul, cerealele, fructele uscate și nucile, smochine, migdale, fructele de mare, semintele de susan, seminttele de dovleac, broccoli, lintea, năutul, fasolea, soia, avocado.

Zincul

Zincul il gasim in toate fluidele si tesuturile organismului uman.
Zincul ajuta la buna functionare a glandei tiroide, a sistemului imunitar, a aparatului reproducator si a functiei cognitive, grabeste vindecarea ranilor si favorizeaza descompunerea carbohidratilor.
Alimentele in care gasim doza necesara de zinc sunt: vita, porc, oaie, miel, pui, produse lactate, oua,
broccoli, sfecla rosie, ciuperci, cartofi, sparanghel, varza, morcovi, varza de Bruxelles, salata verde, dovleac, spanac, rosii, ananas, mango, capsuni, portocale, banane, caise, caju, arahide, migdale, alune, fistic, nuci, somon, sardine, ton, homar, scoici, crab, midii.

Aceste produse sunt la indemana tuturor si pentru orice buzunar, asa ca nu avem nimic de pierdut sa mancam zilnic ceva sanatos, fructe, legume, lactate si produse de origine animala, corect echilibrate.

Beneficiile plantelor din apartament

Florile sau darul naturii pentru oameni, care ne lumineaza si ne infrumuseteaza viata, aduc si altebeneficii, inafara de bucuria vizuala.

Nu cred ca exista persoane carora sa nu le placa florile, plantele prin culorile si miresmele lor.

Suntem inconjurati de plante si miresmele lor, in parfumuri, sapunuri, detergent, mancare, haine etc.

Inclusiv plantele de apartament au beneficiile lor, pentru sanatate, pentru décor  s.a.m.d. .

Locuintele care sunt infrumusetate cu plante de ghiveci, ofera mai multe tipuri de beneficii, mai exact, unde exista plante, exista mai putin praf sau mucegai, mai putin alergeni, pentru ca frunzele lor au darul de a prinde acesti alegeni  si alte particule din aer, functionand ca niste filtre naturale.

Cateva beneficii la indemana oricui

Beneficii pentru sănătatea psihica

Este usor de observant cum, unei persoane suparate din varii motive, daca ii daruim o floare, vizibil I se va schimba starea.

Florile aduse unei persoane bolnave, poate in spital chiar, ii va aduce bucuria necesara pentru a se simtii mai bine, pretuit, dorit acasa de persoanele dragi, dar si respectul pe care il merita.

Florile, plantele, te ajută prin creșterea pozitivității, te fac să te simți mai relaxat și mai bine.

Plantele indeparteaza depresia și singurătatea. Când ingrijesti o plantă, aceasta îți dă un sens și un scop, acela de a o creste, de a o vedea mare si inflorita.

Satisfactia este garantata!

Atenuarea alergiilor

Prin capacitatea lor extraordinara de a actiona ca niste filtre naturale, plantele au darul de a absorbi praful, iubitorii de plante stiu ca in camera in care au plante exista mai putin praf.

Plantele imbunatatesc oxigenul din camera, iar unele plante chiar ajuta la scaredea dioxidului de carbon din aer.

Este de inteles faptul ca plantele nu te ajuta in totalitate sa scapi de alergii sau alergeni, dar stopeaza din multitudinea lor si in plus vei avea in permanenta o camera cu aer proaspat si verde.

Pozitivitate ! O stare de spirit excelenta.

Florile cu nuantele lor diversificate, verdele care iti coloreaza casa si chiar miresmele lor te vor ajuta să rămâi pozitiv chiar și în momentele mai putin bune. Sunt atat de multe plante cu flori cu miresme delicioase care fac ca întreaga cameră să miroasă imbietor și să bucure orice privire.

Florile colorate iti fac casa sa înflorească. Ce bucurie imensa am cand vad Orhideea cum infloreste an de an, o frumusete ireala.

Florile emană o energie frumoasă și prin faptul ca le vezi inflorind cu ajutorul muncii tale iti dau pofta sa le ingrijesti sis a fi responsabil pentru ele.

Cred ca toti “ rugam” un apropiat sa vine sa ne ude plantele cand suntem plecati mai mult timp de acasa!

Purificatoare naturale

In timp ce noi oamenii Inspirăm oxigen și expirăm dioxid de carbon plantele fac exact invers in timpul fotosintezei. Absorb dioxidul de carbon și eliberează oxigenul de care avem atata nevoie.

Acest lucru face ca plantele și oamenii să fie intr-o comuniune extraordinara.

Plantele au darul de a creste nivelul de oxigen iar corpul nostru resimte si apreciaza acest lucru.

Plantele, chiar și rădăcinile, sunt folosite pentru a stopa urmele de fum toxice din cladiri

Substantele chimice, ca monoxidul de carbon și formaldehida, pot fi eliminate cu ajutorul plantelor de interior.

O digestie mai bună

Menta, busuiocul ne ajuta enorm de mult in digestie, ele au darul de a reduce problema balonarii, problema gazelor sau a scaunelor moi.

Ele ajuta la calmarea stomacului, prin consumarea lor sub forma de ceai.

Inafara de miresmele lor imbietoare, se pot folosi si in scopuri medicinale sau chiar la gatit, Busuiocul in mancare este o minune a naturii

Sunt multe plante care stimulează secreția enzimelor digestive, care ajuta direct procesul digestiv și combate problemele intestinale, multe plante au proprietăți antiinflamatorii care ajută la reducerea disconfortului sau durerilor stomacale si da, le putem creste in casa in ghiveci.

Dormi fara griji

Multi avem insomnia, ne punem la somn si nu reusim sa adormim si cauza stresului, a gandurilor, la acel “maine ce m-o astepta?”

Va spun un secret, Lavanda sau Iasomia.

Da, corpul uman are nevoie de 8 ore de somn noaptea, iar aceste plante, atat de usor de intretinut in apartament, te ajuta sa ai parte de aceste ore de somn.

Poate este greu de crezut, dar merita sa testate si voi, mirosul atat de imbietor al acestor 2 plante va induce un somn bun, o stare de calm care va ajuta sa aveti un somn sanatos.

Lucrezi mai bine si reduce stresul

Concentrarea si productivitatea in munca cresc cand ai in jurul tau plante, unul din motive ar fi simplul fapt ca oferindu-ti mai mult oxygen, creierul functioneaza mai bine, chiar daca suntem inchisi intr-un birou .Multe studii au dovedit stiintific ca  prezența plantelor în birou are un impact puternic asupra productivității, creșc păstrarea memoriei și concentrarea.

Lucrările efectuate in prezenta plantelor sunt de o calitate superioară și realizate cu o precizie mai mare decât lucrările făcute fără natură, ele facandu-te sa te simti mai confortabil, mai natural.

Grădinăritul  de interior scade nivelul de stress,plantele reduc stresul atât fiziologic, cât și psihologic.

Cercetătorii au dovedit că persoanele care sunt inconjurate de plante se descurcă mai bine în sarcinile bazate pe atenție, prin simplul fapt ca plantele ajută la îmbunătățirea concentrării și a productivității, oferind o mini pauza atunci cand ne aruncam privirea asupra lor. Multe studii ale cercetatorilor, au testat prin scanarea creierului participanților, munca in prezenta plantelor naturale si a celor artificiale. Rezultatul a fost vizibil uluitor pentru participantii care erau inconjurati de plante naturale.

Culorile si mirosul florilor au un effect extraordinar de pozitiv  asupra noastra: florile roz si albastre au un efect calmant si relaxant, cele galbene cresc nivelul de energie iar rosul creste pulsul. Mirosul lavandei imbie la somn, iar femeile care dorm cu trandafiri langa ele vor avea vise minunate.

Concluzia este ca plantele si florile ne aduc un plus atat de necesar vietii, de la frumusete la sanatate, de la oxigenul atat de necesar corpului uman la omagii si respect.