Sportul și copiii

Doar șase din zece copii cu vârste cuprinse între 5 și 14 ani participă la sport în afara școlii.

Mai mulți băieți (70%) decât fete (56%) participă la sport.

Dovezile sugerează faptul că, copiii activi fizic sunt mai predispuși să se maturizeze în adulți activi fizic.

Reducerea inactivității fizice este la fel de importantă ca și creșterea activității fizice.

Faceti cel puțin 60 de minute de activitate fizică în fiecare zi și maximum două ore pe zi folosind suporturi electronice, inclusiv TV.

Părinții își pot încuraja copiii să aibe diferite activitati sportive ceea ce ii va ajuta si in modelarea copiilor.

Doar șase din zece copii cu vârste cuprinse între 5 și 14 ani participă la sport în afara școlii.

Studiile ne arata că 25% dintre copiii și adolescenții, cu vârste cuprinse între cinci și 17 ani, sunt supraponderali sau obezi, indicând faptul că trebuie să încurajăm o cultură mai sportivă, care încurajează copiii să fie activi fizic.

Oamenii activi își reduc dramatic riscul de apariție a multor boli, inclusiv boli de inimă și osteoporoză. Exercițiile fizice regulate sunt, de asemenea, cunoscute pentru a reduce riscul de probleme emoționale, cum ar fi anxietatea și depresia. Obiceiurile sunt stabilite la începutul vieții și dovezile sugerează că, copiii activi fizic sunt mai predispuși să se maturizeze în adulți activi fizic.

Avantajele sportului pentru copii

Unele dintre numeroasele beneficii ale participării sportive pentru copii includ:

  • risc redus de obezitate
  • fitness crescut cardiovascular
  • creșterea sănătoasă a oaselor, mușchilor, ligamentelor și tendoanelor
  • coordonare și echilibru îmbunătățite
  • o capacitate mai mare de a vă relaxa fizic și, prin urmare, de a evita complicațiile tensiunii musculare cronice (cum ar fi cefaleea sau durerile de spate)
  • somn îmbunătățit
  • beneficii pentru sănătatea mintală, cum ar fi o mai mare încredere
  • abilități sociale îmbunătățite
  • abilități personale îmbunătățite, inclusiv cooperare și leadership.

Reducerea inactivității poate fi mai eficientă în obținerea unor creșteri generale ale nivelului de energie la copiii mici decât punerea accentului pe creșterea implicării în activități sportive. Este important să luați măsuri pentru a reduce timpul sedentar al copiilor.

Sedentarismul și copii

Aproximativ 40% dintre copii nu participă deloc la sport. Activitățile sedentare obișnuite care concurează cu activitatea fizică includ:

  • teme pentru acasă
  • jocuri pe calculator
  • utilizarea internetului
  • televiziune

Copiii și tinerii ar trebui să efecteze cel puțin 60 de minute (și până la câteva ore) de activitate fizică de intensitate moderată până la intensă în fiecare zi.

Copiii și tinerii nu ar trebui să petreacă mai mult de două ore pe zi folosind suporturi electronice pentru divertisment (cum ar fi jocuri pe computer, internet, TV), în special în timpul zilei.

Aceste recomandări sunt un ghid pentru nivelul minim de activitate fizică necesară pentru o sănătate bună.

Potrivit Biroului de Statistică, în 12 luni 60% dintre copiii cu vârste cuprinse între 5 și 14 ani au participat la cel puțin un sport în afara orelor de școală organizat de o școală, club sau asociere.

Participarea baietilor a depășit-o pe cea a fetelor, atât în ​​ansamblu, cât și în cadrul fiecărei categorii de vârstă. Copiii cu vârsta cuprinsă între 9 și 11 ani au participat cel mai probabil la sport (66%).

Cele mai populare trei sporturi organizate pentru băieți în perioada 2011-2012 au fost fotbalul (22% din total), înotul și regulile australiene de fotbal. Pentru fete, înotul / scufundările (19% din total) și voleiball au predominat.

Încurajați-vă copilul să fie activ fizic

Părinții își pot ajuta copiii să fie activi fizic în mai multe moduri, inclusiv:

  • Conduceți prin exemplu – fiți activi fizic.
  • Asigurați-vă că unele excursii de familie oferă oportunități de activitate fizică, cum ar fi practicarea sportului împreună.
  • Încurajează-ți copilul să meargă pe jos sau să meargă cu bicicleta pentru călătorii scurte, mai degrabă decât să te bazezi pe tine pentru a-l conduce.
  • Susțineți eforturile copilului dvs. în sport. Asigurați-vă că sunteți acolo la fiecare meci, înveselindu-i de pe margine.
  • Stabiliți limite de timp pentru activitățile sedentare, cum ar fi jocurile pe computer și televiziunea.
  • Consultați-vă cu școala copilului dvs. despre modalități de a încuraja o participare mai mare la sport și activitate fizică.
  • Probleme de siguranță sportivă
  • Multe leziuni sportive suferite de copii pot fi evitate. Sugestiile includ:
  • Purtați întotdeauna echipament de protecție adecvat.
  • Protecțiile bucale trebuie purtate pentru toate sporturile de contact. Consultați medicul dentist pentru o montare profesională.
  • Purtați apărătoare pentru genunchi, cot și încheietura mâinii pentru toate sporturile care includ un risc de cădere, cum ar fi patinajul în linie sau skateboard-ul.
  • Purtați tampoane pentru sport, cum ar fi hochei, softball și cricket, unde leziunile din partea din față a piciorului sunt relativ frecvente.
  • Căștile pot reduce riscul de rănire a ochilor și a feței.
  • Asigurați-vă că vă încălziți și răcoriți bine.
  • Antrenează-te cu alte sporturi pentru a-ți asigura fitness-ul și forța.
  • Folosiți o formă și o tehnică bune.
  • Permiteți un timp de recuperare adecvat între sesiuni.

Unde să obțineți ajutor

  • Școala copilului tău
  • Cluburi și asociații sportive
  • Medicul dumneavoastră, kinetoterapeuții (cu un interes special în pediatrie) sau alt profesionist calificat în exerciții fizice.